Si parlem de comunicació es tracta de transmetre un missatge a algú i que aquesta persona es quedi amb la idea que li volem transmetre, tal i com és; tal i com ho veiem nosaltres, els comunicadors.
Però resulta difícil fer-ho d'una menara tan objectiva ja que el receptor no es un robot en blanc i te una educació, una experiència i un seguit de casos que han fet que tinguin una idea. Per tan, aquest s'agafarà la part del missatge que més li agrada, que més li interessa o que més li impacta.
L'objectivitat en el món de la comunicació és un terme molt abstracte. Podríem dir, que fins i tot, no existeix. Ja que els periodistes som descriptors d'una realitat, una realitat molt subjectiva i que la seva interpretació dependrà de com s'expliqui. I això és el que realment fa interessant aquest ofici, ja que, els comunicadors intentem transmetre un missatge perquè els receptors puguin crearse les seves pròpies opinions, es posicionin i finalment, hi hagi el més interessant de tot, diversitat.
El problema del periodisme es que molts mitjans ja no busquen la descripció d'una realitat transparent, sinó la manipulació de la informació per imposar una idea i d'aquesta manera, obtenir finalitats d'interés prop; normalment econòmiques.
Davant d'aquesta situació, on el periodisme és tan important en una societat ja que influeix als ciutadans d'una manera totalment directe, no ens podem permetre que la maximització de beneficis de les grans entitats comunicatives passin per sobre de la realitat dels fets. El que realment, és insoluble, és el posicionament tan evident que adopten diferents medis davant d'un mateix esdevinement. No fa falta ni llegir el cos de la noticia; únicament amb el títol ja sabem quina ideologia adopten per persuadir a un tipus definit i determinat de persones.
Per a mi, la comunicació sexy és aquella que ens deixa veure els fets per a que els receptors puguem pensar, reflexionar i a partir d'això, crear-nos un punt de vista. Però si analitzem la psicologia humana, el nostre cervell és vago i prefereix la informació mastegada amb opinió inclosa que no pas haver reflexionar. Així doncs, s'ha d'intentar afrontar aquesta situació fent un periodisme millor, més real, més transparent i sobretot, més imparcial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario